29 януари 2013

Мини кeксчета към какаото и скачащите деца


  Здравейте.

  Зимните дни са много дълги, дълги, еднообразни и безслънчеви.  Има ли какво да топнеш в голямата чаша горещо какао дори когато носа ти подсмърча, и настроението ти е малко под нулата, значи  наполовина си се справил с скучния зимен ден. 
Какаото и черния шоколад имат чудотворен ефекти има върху кисели деца. Имам такива от време на време, ала освен какато в задния си джоб има един метър и осемдесет матрак, който винаги вадя при нужда. 
Не, не съм Мери Попинс, или може би поне още не съм станала, но понякога страшно ми се иска да имам полата й, и чантата й, а може би част от нейния непоклатим авторитет.


  Но да се доизкажа за дюшека и какаото ефекта им се крие комбинацията която непременно води до добро настроение. Попадали сте на статии за влиянието на черния шоколад върху емоциите, а пък аз от само мога да добавя, че движението поражда и подсилва усещането за щастие особено при децата. 

Така, че не се колебайте да извадите от задния си джоб един голям дюшек и  да го дадете на малките скокливци. Те със сигурност ще открият много приложения за него. Може да е пързалка, или палатка или дори стена за отбрана за бой с възглавници. 



Остава още да ви споделя рецептата  Тя от онези  бързи и лесни рецепти, които веднъж открити ( попадението е на милата кулинарка Габи от Авантюристично в кухнята)  се правят задължително веднъж седмично. И мисля, че е типично зимна точно заради богатия силен вкус на шоколад, но и също защото не изисква никакви особени, трудно откриваеми продукти, нито плодове освен разбира се кутия подсладено кондензирано мляко.
  
Съдържанието на продуктите е следното, аз я правя само с няколко изменения, тях съм дописала. 

За кексчетата са нужни:  


 125 гр. краве масло
 40 гр. пудра захар
 1/2 ч.ч. сладко кондензирано мляко
 2 яйца 
 120 гр. брашно
 50 гр. горчиво какао
 1 ч.л. бакпулвер -става със сода за хляб, вече е изпробвано. 
 шипка сол -гласи рецептата на Габи, но у дома не са на почит тези комбинации и винаги децата и мъжа ми ги усещат затова не слагам сол. 
 ванилия
 1/2 ч.л. нес кафе разтворено в 1 ч.л. гореща вода - това също не го включвам защото дребните нямат нужда от кофеина. Заменям водата за мляко. 

Черен шоколад за печене


За приготвянето има малка заврънкулка, или иначе казано, маслото се разбива с пудрата, добавя се половината кутия кондензирано мляко. Към тази смес сипвам млякото, ако вие искате кафе си сложете, после се добавя какаото, и сода за хляб с брашното.

Шоколада обикновено го настъргвам, за по-лесно. Когато всичко е там последно се добавят яйцата, сместа се обърква и се сипва в набрашнени формички. 
Вкъщи правенето на мини кексчета е много харесвано събитие, не ги наричаме мъфини защото всъщност формичките ни са по скоро за крем карамел. 

Печенето е на предварително затоплена до 180С фурна, проверявам кексчетата както обикновен кекс с клечка за зъби пробивам и когато не лепнат ги изваждам. 

После остава да ги опитаме. Ако има желаещи след кексчетата може и да поскачаме заедно за добро настроение. Ако пък не, поне сръбнете една чашка горещо какао. 
А когато им омръзне да скачат, е ред на бялата дъска.





Прекрасен зимен ден ви желая, от Страната отвъд дъгата и от нас където през повечето време сме усмихнати. 

5 коментара:

  1. Иве, малките феи ми приличат на кандидати за каскадьори :) Само като гледам от къде скачат и свят ми се завива :) Може би, защото не съм голям фен на височините, но обожавам да скачам върху легло с пружина и ми е малко мъчно, че вече няма такива, но съм решила някога за моите деца да им осигуря едно, ей така, заради тръпката :) Много се радвам, че ви допадат тези кексчета - и аз си признавам, че в момента рецептата е в топ 3 на най-приготвяните десерти вкъщи :) Прегръдки от зимна София!

    ОтговорИзтриване
  2. Габче, ние имаме матрачета с пружина... Купени са от Икеа http://www.ikea.bg/DefaultCategory.aspx?page=bedroom_in&cID=52&tCatID=5&Menu1=6&Menu2=0 и са изключително удобни пружинките са вътре и са много еластични, а за скачане са номер едно. Ама това е много малко за палавничките, обикновено им омръзва след десетия скок. Затова имат този обикновен матрак който е само от дунапрен като онези дето имахме някога по физическо възпитание, е нещо с което могат да измислят различни неща... пързалка, скривалище, палатка или ограда за бой с възглавници.

    Колкото до рецептата и при нас е вече сред най приготвяните.
    Днес, обаче вече има замесени топчести кифлички, но другата седмица... отново.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еха, не знаех, че има такива матраци :) Но пък матрак, който става за пързалка, скривалище и палатка няма как да не води класацията! И аз бих го предпочела :)

      Изтриване
  3. Здравей Иве, съгласна съм с теб за зимните дни и какаото... И на мен така ми дотежа вече този студ и сняг:( Като твидях поста ти и се стоплих наистина и ми стана сладко.
    Поздрави и прегръдки от мен.

    ОтговорИзтриване
  4. Като си спомня, че едно време ни забраняваха да скачаме по леглата, направо им завиждам на твоите слънца :) Това с матрака е супер! И каква идейка - кексчета във формички за крем карамел - ще пробвам!

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...